Nivoz Jaarverslag 2018

48 • Er is een eigen ticketsysteem in de nieuwe website geïnte- greerd, ook i.v.m. de wet persoonsgegevens (AVG). • Op elke artikelpagina kunnen een of meer zogeheten widgets worden geplaatst. Dat zijn extra toevoegingen aan een pagina waarin we de aandacht vestigen op publicaties, downloads, onderwijsavonden, trajecten, proeverijen, et cetera. Het bezoek: aantal views – maar wat meten we? Vergelijkingen omtrent het bezoek aan de website zijn over het kalenderjaar 2018 moeilijk te maken, juist doordat er veel is veranderd vanwege de invoering en maatregelen van en rondom de AVG en ook omdat NIVOZ van twee websites naar één website is gegaan. Als we alle data toch naast elkaar leggen, dan is het wenselijk om de situatie in het laatste kwartaal op de nieuwe site als ‘graadmeter’ te gebruiken. Ook omdat de cookie-instellingen pas na 1 oktober vergelijkbaar zijn met de situatie op beide sites (op hetkind.org en nivoz.nl) van voor 15 mei. Laatste kwartaal 2018: 156.000 pageviews Oude NIVOZ-site 2017: 47.829 pageviews Oude hetkind-site 2017: 163.332 pageviews Conclusie Je zou kunnen zeggen dat we momenteel op de nieuwe NIVOZ- site op het aantal views per maand zitten (t.o.v. 2017) dat we hadden op hetkind.org . Daarmee zou je voorzichtig kunnen concluderen dat de bezoekers van hetkind voor een belangrijk deel de overstap hebben gemaakt naar de NIVOZ-site en naar de publicaties van het platform in onze nieuwe digitale omgeving. Nieuwsbrief NIVOZ De nieuwsbrief wordt tweewekelijks per e-mail verstuurd naar 8.000 abonnees. Gemiddeld wordt deze mail door een kleine 40 procent geopend, dat zijn dus 3.200 lezers. Van dit aantal klikt gemiddeld 12% op een van de links die via ‘meer lezen’ naar een artikel op de website leiden.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=