Nivoz Jaarverslag 2018

31 Via online verhalen en publicaties willen we bezoekers laten deelnemen aan een meer fundamenteel gesprek over goed onderwijs en de vele (pedagogische) keuzes die je daarin maakt. Op NIVOZ-platform hetkind vindt u blogs en (weten- schappelijke) artikelen en verhalen, inmiddels meer dan 4000. In het afgelopen kalenderjaar publiceerden we ongeveer 350 nieuwe publicaties. Via sociale media (Facebook en Twitter) worden er zo nu en dan ook ‘oude artikelen’ van een nieuw jasje voorzien en opnieuw gepubliceerd. Daardoor ontvangen onze volgers dagelijks twee NIVOZ-artikelen. De publicaties zijn gecategoriseerd in negen dossiers, zoals Motivatie, Rechtdoen aan verschillen en Leraar Zijn, en naar type/ vorm bijv. column, video, opinie, schoolportret. Daarnaast hebben we de NIVOZ- kernpublicaties ; zij vormen het hart van ons aanbod. Deze artikelen (bijna 150) hebben een meer verdiepend karakter en beslaan kernthema’s binnen het onderwijs. In 2018 is er een aantal kernpublicaties bij gekomen. De coördinatie van de content op de website is in handen van Annonay Andersson (hoofdredacteur) en Joyce van den Bogaard (eindredacteur). Zij krijgen ondersteuning van Annemiek Planting, Rob van der Poel, Geert Bors en Rikie van Blijswijk. Met zijn zessen vormen zij de NIVOZ-redactie. Leden van de NIVOZ- denktank zijn als redacteur betrokken bij de kernpublicaties. Bloggerscollectief Er is een groep van ongeveer dertig schrijvende leraren en docenten, schoolleiders en andere onderwijsbetrokkenen

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=