Nivoz Jaarverslag 2018

30 Porticus beraadt zich inmiddels op de vraag hoe dit alles te vertalen naar concreet beleid. De studie die NIVOZ heeft uitgevoerd en waar- over gerapporteerd is, gaat in op de volgende vragen/stellingen: 1 Goed onderwijs staat gelijk aan ‘whole child development’, onderwijs waarin de ontwikke- ling van het gehele kind centraal staat. 2 Waarom is de leraar het belangrijkste vertrek- punt voor een systeemverandering naar ‘whole child development’ onderwijs? 3 Welke kwaliteiten moet een leraar hebben en in welke vaardigheden moet een leraar zich bekwamen – voorbij vakkennis en kennis over het lesgeven – om onderwijs te kunnen bieden dat zich richt op de ontwikkeling van het gehele kind? 4 Wat zijn de implicaties van deze essentiële kwaliteiten van een leraar voor de opleiding van leraren? 5 Hoe helpt ‘whole child development’ kinderen die opgroeien in minder kansrijke omgevingen? Achte r deze link vindt u de volledige publicatie.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=