Nivoz Jaarverslag 2018

28 De NIVOZ-denktank stelt zich tot doel om bij te dragen aan de verbinding tussen handelen en denken, tussen de prak- tijk en systematische reflectie op die praktijk, op basis van relevante bronnen. We zien de pedagogiek als een handelingswetenschap: in de manier waarop we onze kennis delen en reflectie uitvoeren, is het handelen het uitgangspunt. Dat betekent dat we wetenschappe- lijk doorwrocht, en tegelijkertijd toegankelijk willen zijn. En het betekent dat we nauw samenwerken met de NIVOZ-pijlers die dicht bij de praktijk staan: de opleidingen, het platform hetkind en het podium. De NIVOZ-denktank kent in 2018 een kleine onderzoeksgroep en een bredere overlegkring ten behoeve van uitwisseling tussen de verschillende NIVOZ-pijlers. Onderzoeksgroep: Prof. dr. Rob Martens Prof. dr. Luc Stevens dr. Hartger Wassink drs. Maartje Janssens MA drs. Geert Bors Breder overleg: Martijn Galjé, Annonay Andersson en Nickel van der Vorm. De denktank oefent verschillende activiteiten uit. Een van de acti- viteiten in 2018 was het schrijven van een rapport voor Porticus en voor het schoolleidersregister.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=