Nivoz Jaarverslag 2018

23 pedagogische opdracht, aan hoe zij het potentieel vergroten van de leraren en het team en daarin hun eindverantwoordelijkheid nemen. Met Pedagogische Verdieping (PV) kijken we weer een laagje verder dan in de trajecten PT en PL, afhankelijk van de vragen die er in het eerste traject ontstaan of een ervaren urgentie om bij te dragen aan onderwijs dat zin heeft, voorbij je eigen klaslokaal, dan wel aan de pedagogische opdracht die jij jezelf hebt gegeven. De NIVOZ-trajecten zijn in 2018 verzorgd door de docenten Suzanne Niemeijer, Marleen van der Krogt, Martijn Galjé, Ellen Emonds, Merlijn Wentzel, Anniek Verhagen, Gerard de Jong. Ton van Rijn werd ingezet in meer vraaggestuurde teamtrajecten. Coalitie voor leraren en schoolleiders In de coalitie komen leraren en schoolleiders – werkend vanuit pedagogische waarden en oriëntaties – zes keer per jaar bij elkaar. De coalitie vormt een groep ‘ critical friends’ die elkaar steunt in deze ambitie én kritische vragen stelt, oefent in het hanteren van ieders persoonlijk moreel kompas en elkaar voort- durend herinnert aan het voornemen daarop te (blijven) koersen. Ze horen waar ze voor staan en delen samen ervaringen, vragen en zorgen. Aantallen in 2018 In het kalenderjaar 2018 werden 34 PT of PL trajecten verzorgd door NIVOZ-docenten, waarvan 31 incompany. Dat aantal ligt iets hoger dan in 2017 (30 om 27). Daarnaast telden we 40 vraag- gestuurde trajecten zoals studiedagen, workshops, lezingen of coaching. Dit aantal is in vergelijking met 2017 gelijk gebleven. De coalitie telde in 2018 één groep met 12 deelnemers.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=