De dialoog openen
13 mei 2024
Hoe kunnen we in het onderwijs de bredere ontwikkeling van kinderen, leerlingen en studenten inzichtelijk maken? Is er een alternatief voor gestandaardiseerde...
Lees meer13 mei 2024
Hoe kunnen we in het onderwijs de bredere ontwikkeling van kinderen, leerlingen en studenten inzichtelijk maken? Is er een alternatief voor gestandaardiseerde...
Lees meer3 mei 2024
Martijn Verhagen is per 1 april onze nieuwe teamleider opleidingen. Hiervoor werkte hij als docent en onderzoeker voor Avans Hogeschool in Den...
Lees meer28 april 2024
Is het aan ons is om kinderen voor te bereiden op de toekomst? Dat vraagt Govert-Jan de Vrieze - docentonderzoeker bij Hogeschool Leiden en bij...
Lees meer23 april 2024
We are valuable, each of us. But together we hold the greatest value. Aan het woord in deze speciale NIVOZ-podcast is Kanja Waithira, initiatiefnemer...
Lees meer16 april 2024
Hoe kunnen we in het onderwijs de bredere ontwikkeling van kinderen, leerlingen en studenten inzichtelijk maken? Is er een alternatief voor gestandaardiseerde...
Lees meer15 april 2024
Hoe kunnen we in het onderwijs de bredere ontwikkeling van kinderen, leerlingen en studenten inzichtelijk maken? Is er een alternatief voor gestandaardiseerde...
Lees meer15 april 2024
'Onder veel onderwijsprofessionals, beleidsmakers en hulpverleners bestaat de misvatting dat de beste remedie voor thuiszitters is om het...
Lees meer4 april 2024
'Ik heb nog nooit zo angstvallig naar de scores van mijn zoontje gekeken.' Pieter Baay - betrokken bij praktijkinnovaties in het mbo...
Lees meer26 maart 2024
Hoe kunnen we in het onderwijs de bredere ontwikkeling van kinderen, leerlingen en studenten inzichtelijk maken? Is er een alternatief voor gestandaardiseerde...
Lees meer25 maart 2024
Hoe kunnen we in het onderwijs de bredere ontwikkeling van kinderen, leerlingen en studenten inzichtelijk maken? Is er een alternatief voor gestandaardiseerde...
Lees meer21 maart 2024
"Wat is de verhouding tussen emancipatie en socialisatie in het onderwijs? In hoeverre moet je mensen dingen opleggen omdat je denkt dat...
Lees meer12 maart 2024
Kinderen onder de vier verdienen dezelfde serieuze aandacht als schoolkinderen, vindt pedagoog Margot Meeuwig. Geïnspireerd door de pedagogiek...
Lees meer6 maart 2024
Anastasia Jansen – een van de dansers van Misiconi, een inclusief dansgezelschap in Rotterdam – combineert haar werk met een deeltijdstudie...
Lees meer16 februari 2024
Wat vraagt het van leraren, scholen, en het opleiden van leraren om breedvormend onderwijs te verzorgen voor álle kinderen, vanuit een...
Lees meer 228 januari 2024
Hoe geeft mijn handelen op de best mogelijke manier vorm aan de pedagogische idealen die ik en mijn team voor staan? In het Atrium van de Hogeschool...
Lees meerThuis is belangrijk. Voor onderwijs, voor leren, maar evenzeer voor de dagdagelijkse omgang met elkaar, in de buurt of de wijk, in de samenleving die we met elkaar vormen. Op deze Dokhuis-dialoogavond wordt de betekenis van 'thuis' ervaren. We zijn met mensen uit buurt en wijk, van stad en platteland, vanuit uiteenlopende gronden en (verre) afkomst. En met jou als bezoeker. We spelen, maken, vertellen en delen. Er is eten, er is muziek en er zijn stille hoekjes.
Lees verder voor (gratis) deelname