Stichting Nivoz logo
Sterkt leraren, schoolleiders en betrokkenen bij de uitvoering van hun pedagogische opdracht

Nivoz platform hetkind

Dossiers

Type publicatie

Archief


Leider zijn Leerling zijn Kernpublicatie Wetenschap Artikel Whole child development

Doe je wat je belangrijk vindt - De lemniscaat als instrument om te werken aan congruentie tussen intentie, ontwerp en handelen in de onderwijspraktijk

7 oktober 2024

De dagelijkse onderwijspraktijk is een aaneenschakeling van momenten waarin je als professional handelt. De hele dag door moet je al doende,...

Lees meer

Rechtdoen aan verschillen Brede vorming Wetenschap Interview Diversiteit en inclusie

Over gevangen zitten in inclusieparadoxen, het omarmen van ambiguïteit en de potentie van een derde ruimte

1 november 2022

Pogingen van docenten om leerlingen bij de les te betrekken, dragen tegelijkertijd bij aan sociale ongelijkheid tussen leerlingen, zo laat Corina...

Lees meer 3
Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief