NIVOZ Jaarverslag 2020

81 Hoe komen de bezoekers op onze website? Het aandeel van de website-kanalen (en het verschil met 2019 tussen haakjes) was als volgt: 42% Via posts op Social Media (+66%) 25% Organische bezoeken (-15%) 20% Directe bezoeken, direct intikken van juiste url (+82%) 9% Links via Google Ads/Grant (+157%) 3% Links via email, vnl. door nieuwsbrieven (-23%) 2% Referrals via posts op ander websites (+33%) De verdubbeling van het aantal views via Google Ads kan geheel op het conto worden geschreven van de wat beter ingerichte advertenties, campagnes, etc. Zie verderop. Een opmerking daarbij is dat de Opleidingen en de evenementen daar niet van hebben kunnen profiteren. Dat blijft onze aandacht houden. Opvallend is ook de relatieve toename van directe bezoeken ten opzichte van 2019. Dat neemt nu twintig procent van het webbezoek in. Je zou kunnen zeggen dat de website van NIVOZ dus vaker direct met een url wordt ingetikt door een gebruiker. Dat zou iets kunnen zeggen over onze naamsbekendheid. De gebruiker (meer mensen) kent ons en weet ons beter te vinden. Sociale Media Publicaties en aankondigingen van NIVOZ zijn te vinden op onze website, maar ook op de sociale media Facebook, LinkedIn en Twitter . Dagelijks worden er op deze kanalen twee of drie posts geplaatst door de NIVOZ-redactie. Daarnaast wordt er steeds meer geschreven en gedeeld op persoonlijke accounts van werk- nemers van NIVOZ. Deze ‘sociale activiteiten’ dragen in hoge mate bij aan het totale bezoek aan onze website (42%). De posts via Facebook zorgen voor het leeuwendeel (82%). LinkedIn (11%) en Twitter (7%) staan daarbij ver in de schaduw. Het aantal volgers op Facebook is al jarenlang relatief erg hoog. Zeker voor een onderwijsorganisatie. In 2020 steeg het account platform hetkind opnieuw, van 20.320 naar 20.728. Het account Pedagogische Tact telt inmiddels 8.000 volgers (was 7.500).

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=