NIVOZ Jaarverslag 2020

33 Onderwijsorganisaties, opleidingen en initiatieven In Nederland werken we samen met onderwijsorganisaties (zoals besturen, samenwerkingsverbanden en individuele scholen), profielorganisaties als Verus en leraren-opleidingen ( Teachers College , Spring , Hogeschool Leiden , Hogeschool Amsterdam , Driestar College ) . En er is contact met initiatieven ( Operation Education , Taskforce Ontwikkelingsgericht Onderwijs , Leve het Onderwijs , V reedzame Wijk , Janusz Korczak Stichting ) waarbij onze pedagogische visie een bijdrage kan leveren. Daarnaast zijn er ruim vijfhonderd scholen die vanuit de opleiding met NIVOZ in aanraking zijn gekomen en nog tal van individuele leraren, schoolleiders en bestuurders die aan activiteiten deelnamen. Lectoraten en NIVOZ-leerstoel Rondom de NIVOZ-leerstoel Pedagogische dimensies – met Gert Biesta als bijzonder hoogleraar – is ee n lectorenkring opgericht. Via deze kring van veertien mensen kunnen de ontwikkelingen binnen de leerstoel in verbinding worden gebracht met het veld van onderwijs, opleiding en vorming. Hierbij richt de aandacht zich vooral op interactie met de opleiding en verdere professio- nalisering van leraren en docenten. • Hans Bakker – Christelijke Hogeschool Ede – Lectoraat Talenten en opbrengsten • Bas van den Berg – Marnix Academie – Master Leren en innoveren • Ton Bruining – KPC Groe p – directeur Beroepsonderwijs • Jos Castelijns – Educatieve Federatie Interactu m – Lectoraat Kantelende kennis • Monique Leygraaf – iPabo Alkmaa r – Onderzoeksgroep Diversiteit en Kritisch burgerschap • Aziza Mayo – Hogeschool Leide n – Lectoraat Waarde(n) van Vrijeschool Onderwijs • Bram de Muynck – Hogeschool Driesta r – Lectoraat Christelijk leraarschap • Wouter Sanderse – Hogeschool Fonty s – Lectoraat Beroepsethiek van de leraar • Carolien Gravesteijn – Hogeschool Leide n – Lectoraat Ouderschap en Ouderbegeleiding • Frederike de Jon g – Ethisch gefundeerde onderwijspraktijk

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=