Nivoz Jaarverslag 2018

32 die regelmatig blogs instuurt. De redactie van stichting NIVOZ ontvangt deze bloggers vijf keer per jaar, voorafgaand aan een Onderwijsavond, ommet elkaar in gesprek te gaan over hun bijdrage, over hun ontwikkeling of over actuele praktijksituaties. Dit bloggerscollectief bestaat sinds 2013 en wordt aangestuurd en begeleid door Annonay Andersson en Geert Bors. Richtlijnen blogs en artikelen: wat kan er wel, wat niet? We vormen een platform dat heel bewust pedagogische oriën- taties biedt, visie draagt en (morele) waarden communiceert: op weg naar ‘h et goede doen, op het juiste moment, ook in de ogen van het kind’ (pedagogische tact). Daarbij letten we op het volgende: de thematiek is pedagogisch van aard (vanuit een bepaalde visie geschreven en communiceert morele waarden). Het verhaal inspireert, heeft een verbindende toon en is voorzien van onderbouwing. De auteur laat verantwoordelijkheid/eige- naarschap zien, in de zin dat deze aanspreekbaar is op de inhoud en hierover in gesprek wil gaan. Het motief van de auteur is een bijdrage leveren aan een goede onderwijspraktijk. Het verhaal draagt iets constructiefs uit (biedt oplossingen of handreikingen). >> Voor verdere richtlijnen verwijzen we naar de pagina op de website Bereik (data en volgers) Tienduizenden ‘onderwijsbetrokkenen’ lezen al sinds 2010 de verhalen, blogs en artikelen. De website heeft dagelijks ongeveer 1800 unieke paginaweergaven. Lees ook de pagina: nieuwe website NIVOZ . Het meeste bezoek is afkomstig van sociale media (41%), dat wil zeggen dat de bezoekers via een bericht op sociale media (Facebook, LinkedIn, Twitter) de NIVOZ-website bezoeken. De posts op Facebook zorgen daarin veruit (85%) voor de meeste referrals. Daarnaast worden NIVOZ en haar artikelen ook veel gezocht en gevonden via de Google-zoekmachine (34%). Van het totale webbezoek is 20% afkomstig van mensen die direct de juiste NIVOZ-url intikken.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjUzMjc=