Recente publicaties

Hier vindt u enkele recente publicaties van Gert Biesta, die gedurende zijn aanstelling als Leerstoel-houder zijn verschenen:

Boeken

 

  • Naughton, C., Biesta, G.J.J. & Cole, D.R. (Eds)(2018). Art, artists and pedagogy: Philosophy and the arts in education. New York: Routledge.
  • Biesta, G.J.J. (2017). Door kunst onderwezen willen worden. Kunsteducatie ‘na’ Joseph Beuys. Arnhem: ArtEZ Press.
  • Biesta, G.J.J. (2017). Letting art teach: Art education after Joseph Beuys. Arnhem: ArtEZ Press.
  • Biesta, G.J.J. (2017). The rediscovery of teaching. London/New York: Routledge.
  • Biesta, G.J.J., Bot, J. & Dullemans, N. (2017). Leraar, hoe doe jij dat? Vakmanschap in beeld. Amersfoort: Kwintessens. ISBN 978-90-5788-490-0
  • Biesta, G.J.J. (2016). Het leren voorbij: democratisch onderwijs voor een humane toekomst. Culemborg: Phronese.

Artikelen

Biesta, G.J.J. (2017). Tussen reflexiviteit en vrijheid: ‘Bildung’ en ‘Erziehung’ als twee paradigmas voor persoonsvorming in het onderwijs  Waardenwerk 70/71, 85-92.

Biesta, G.J.J. (2017). Is there a need for the re(dis)covery of teaching? New Zealand Journal of Teachers’ Work 14 (2), 73-79.

Biesta, G.J.J. (2017). P4C after Auschwitz: On immanence and transcendence in education. Childhood and Philosophy 30 (28), 617-628.

Biesta, G.J.J. (2017). Touching the soul? Exploring Exploring an alternative outlook for philosophical work with children and young people. Childhood and Philosophy 30 (28)., 415-452.

Biesta, G.J.J. (2017). Education, measurement and the professions: Reclaiming a space for democratic professionality in education. Educational Philosophy and Theory 49 (4), 315-330. 10.1080/00131857.2015.1048665

Biesta, G.J.J. (2016). Improving education through research? From effectiveness, causality and technology, to purpose, complexity and culture. Policy Futures in Education 14 (2), 194-210.

Voor meer informatie over publicaties zie www.gertbiesta.com